Muškarac umro nakon što je pojeo previše sladića

Teško je biti suzdržan kada jedete slatkiše. No, suzdržavanje od toga za neke bi moglo značiti spas.

Studija objavljena u srijedu u časopisu The New England Journal of Medicine navodi da je 54-godišnjak umro nakon što je pojeo previše slatkiša od sladića.

Muškarac, građevinski radnik iz Massachusettsa, izgubio je svijest u restoranu brze hrane i prebačen je u bolnicu, gdje je sutradan umro.

Ljekari su napisali da je imao „lošu prehranu, koja se sastojala uglavnom od nekoliko paketa slatkiša dnevno„, te da je prije tri sedmice s jedenja mekanih slatkiša s okusom voća prešao na slatkiš od slatkog korijena koji je sadržavao glicirizinsku kiselinu, piše CNN.

Glicirizinska kiselina je zaslađivač koji se dobija iz korijena sladića, može prouzročiti pad nivoa kalijuma u tijelu, što zauzvrat može prouzročiti povišen krvni pritisak, oticanje, abnormalne srčane ritmove, pa čak i zatajenje srca, navodi FDA.

Ljudi stariji od 40 godina trebali bi biti posebno oprezni u pogledu konzumiranja crnog sladića: čak 2 unce dnevno, tokom dvosedmičnog perioda, moglo bi prouzročiti nepravilan srčani ritam i možda će trebati hospitalizacija, upozorava FDA.

Negativni učinci previše jedenja sladića su reverzibilni i nestaju kad se prekine konzumacija. Prema studiji, povratak na normalnu razinu kalijuma može potrajati jednu do dvije sedmice.

Srećom, postoje sigurne alternative. Prema NIH-u, mnogi proizvodi od sladića zapravo ne sadrže sladić, već ulje anisa.